Grups de Cooperació a la UPC

ApD

El programa acadèmic Agricultura per al Desenvolupament té com a objectiu implicar professors i alumnes en activitats de cooperació, però també traslladar progressivament les activitats de cooperació al desenvolupament a la normalitat acadèmica de l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona.

Arquitectes Tècnics Sense Fronteres està formada per estudiants d’Arquitectura Tècnica de l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB) que, amb molta il·lusió, força i voluntat, realitzen projectes de cooperació tant nacionals com internacionals. És una associació oberta a qualsevol persona que vulgui col·laborar, encara que adreçada principalment a estudiants d’Arquitectura Tècnica, per participar en projectes de cooperació.

L’Associació d’Universitaris per a la Cooperació és una associació formada per estudiants de la UPC amb l'objectiu de cooperar en l'àmbit tecnològic amb països en desenvolupament i, per fer-ho, emprèn projectes i activitats a nivell tant local com internacional.

base-A és un col·lectiu d’estudiants d’arquitectura i joves arquitectes, en col·laboració amb professionals de l'àmbit social. Realitzem projectes d'arquitectura social i participativa a Nepal, Senegal i Catalunya.

La Càtedra UNESCO de Salut Visual i Desenvolupament treballa perquè els col·lectius més desfavorits tinguin accés a una atenció visual digna a través de la recerca, la docència, els projectes de cooperació per al desenvolupament i la sensibilització.

CUS

La Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC es va crear l’any 1996, té la seu central a l'edifici de l'ETSEIAT. L’objectiu principal de la Càtedra és convertir-se en un espai interdisciplinari, crític, reflexiu, obert i solidari dedicat a la formació, la recerca, la cooperació i la divulgació en els àmbits de la sostenibilitat, la tecnologia i l’humanisme.

Enginyeria Sense Fronteres és una ONG catalana que treballa en els àmbits de l'enginyeria i el desenvolupament. Alguns dels seus voluntaris i socis són membres de la UPC. A l'ETSEIB aquest grup organitza diverses activitats relacionades amb la cooperació, la solidaritat i el desenvolupament.

Espai Social i de Formació d’Arquitectura és una associació d’estudiants d’arquitectura i joves arquitectes que treballa sobre temes relacionats amb la part més social de la professió. Vol ser un espai obert, on qualsevol persona interessada en aquests aspectes pugui expressar-se i proposar noves maneres de fer arquitectura, des de la sostenibilitat, la cooperació, la participació ciutadana, l’accessibilitat, etc.

MpD

Mineria per al Desenvolupament és una associació fundada a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) amb el desig de millorar les condicions de treball de les persones que arreu del món tenen en la mineria la seva font d’ingressos.

L’Associació per la Cooperació ONGITS és una associació formada pel professor Allen Bateman Pinzón, i Albert Herrero Casas i Anna Mujal i Colilles, doctorands, tots ells de l’ETSECCPB que treballa en els àmbits d'Enginyeria Hidràulica, Enginyeria Ambiental i Aigua i Sanejament.

OxO

Òptics pel mÓn està formada per òptics diplomats, estudiants i professors de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT). L’objectiu principal és la realització de projectes de Cooperació pel Desenvolupament en l’àmbit de l’Òptica i l’Optometria, així com la sensibilització i la promoció de la participació de la base social a la que l’ONG arriba, bàsicament entorn de la FOOT i professionals del sector.

TxT

Tecnologia per Tothom és una associació formada per persones vinculades a les escoles d’informàtica i telecomunicacions de la UPC (estudiantat, professorat i PAS).