Tecnologies i cooperació per al desenvolupament

POTS DEMANAR L'EXPOSICIÓ PER MOSTRAR-LA A LA TEVA ESCOLA!
Escriu-nos a info.ccd@upc.edu

Aquesta exposició, elaborada pel CCD al 2015, té per objectiu acostar al públic universitari la vinculació entre tecnologia i cooperació per al desenvolupament, i donar eines per acostar-se i conèixer el treball que la comunitat universitària duu a terme en aquesta temàtica.

SABIES QUE...?

* Uns 3.000 milions de persones depenen de la biomassa per escalfar-se i cuinar. Més de 4 milions de persones moren cada any degut a la inhalació de fum procedent de la combustió de biomassa.

* A l'Àfrica, el 90% de les tasques de col·lectar aigua i fusta la duen a terme les dones i nenes. A Tanzània, reduir de 15 a 30 minuts la distància a les fonts d'aigua va suposar un augment del 12% de l'assistència de les nenes a l'escola.

* A Europa, el 40% del malbaratament alimentari es dóna a les llars, mentre que a l'Àfrica el malbaratament a les llars suposa menys del 10% del total d'aliments no consumits. En aquest continent el 70% de les pèrdues es corresponen a la producció i postcollita.

* El 8% dels accidents laborals més greus són deguts a la mineria, tot i que aquesta suposa només l'1% de la força de treball mundial.

* La millora de 38 dels indicadors que han mesurat la consecució dels ODM s'han correlacionat positivament amb la millora de l'accés a les TIC, mostrant el potencial que aquestes tenen en la promoció del desenvolupament.

* El 60% de la humanitat autogestiona o construeix el seu propi habitatge.

* 2/3 de les persones cegues a tot el món són dones.

A LA UPC, FES UN PAS ENDAVANT!

Coneix / Saps què fa la UPC en cooperació al desenvolupament? Informa-te'n!

Col·labora / Suma't a la Campanya 0'7%!

Aprèn / Aprofundeix en la temàtica, consulta l'oferta formativa!

Participa / Convocatòria d'ajuts, projectes de voluntariat... troba l'opció que més t'interessa!

Implica't / Vincula't de manera estable: grups de cooperació i de recerca.

Transforma / Proposa, actua. Sigues agent de canvi!

Podeu demanar l'exposició Tecnologies i cooperació per al desenvolupament per mostrar-la al vostre centre

Només heu d'escriure'ns a info.ccd@upc.edu