XXV Acte de Presentació dels Projectes de Cooperació per al Desenvolupament

06/04/2017

Ahir, dia 5 de d'abril, es va realitzar a l'aula màster del Campus Nord la presentació dels projectes de cooperació que s'han dut ha terme durant el 2016, en el marc de la campanya 0,7% del CCD.

• XXV Acte de Presentació de Projectes de Cooperació + Exposició "Imatges del Sud" i "Tecnologies pel desenvolupament"
  • 05 d'Abril de 2017
  • Aula Màster del Campus Nord i Sala Polivalent

Presentació dels projectes

Un any més, vam tenir l'oportunitat de celebrar amb vosaltres la tasca que es du a terme gràcies al treball conjunt de tota la comunitat UPC. En el marc d'una universitat que inclou dintre dels seus objectius donar suport al desenvolupament sostenible de tots els països, i gràcies al treball diari de l'equip del CCD, els alumnes i els professors interessats tenen cada any l'oportunitat de reflexionar quin és el model de món que s'imaginen per un futur sostenible, i com aplicar-hi els coneixements adquirits per aconseguir-ho.

A l'acte ens van donar la benvinguda l'Eva Vidal, PDI d'Enginyeria Electrònica, la Marisa Zaragozà, vicerectora d'Estudiants, i el Josep Casanovas, director del CCD. Aquests, van presentar els diferents projectes, i van fer una mica de balanç de tot el que es fa i tot el que queda per fer. Després vam, tenir l'oportunitat d'escoltar de primera mà alguns dels projectes que es van dur a terme l'any passat en diferents àmbits (TIC, arquitectura, energies...). Estudiants i professors van xerrar-nos de les seves experiències tant projectuals, com de convivència amb les comunitats d'altres indrets del món. Finalment, es va procedir a l'entrega de diplomes pels premiats en el concurs "Imatges del Sud".

Després de l'acte, es va poder gaudir d'un petit refrigeri i visitar l'exposició. Us deixem amb la història que vam escoltar de la mà de l'Eulàlia Sànchez, la qual, després de relatar el treball d'optometria que s'havia dut a terme a alguns camps de refugiats de Grècia, va relatar aquest conte:

Como cada mañana, el hombre se despertó y bajó a pasear por la playa. A diferencia de otros días la orilla estaba repleta de miles de estrellas de mar que se extendían a lo largo de toda la costa. Pensó que ese curioso fenómeno sería consecuencia del mal tiempo y el viento de los últimos días. Se sintió triste por todas aquellas pequeñas criaturas. Sabía que las estrellas de mar tan sólo viven 5 minutos fuera del agua.

El hombre continuó caminando absorto en sus pensamientos. De repente se encontró con un niño pequeño que corría de un lado a otro de la arena. Tenía la cara sudorosa y los pantalones remangados.

¿Qué estás haciendo? – Le preguntó el hombre

Estoy devolviendo las estrellas al mar, – contestó el niño – Junto todas las que puedo y las lanzo más allá de la rompiente para que no vuelvan de nuevo a la arena.

Ya veo  – contestó el hombre – pero tu esfuerzo no tiene sentido. Vengo caminando desde muy lejos y hay miles de estrellas ancladas en la arena. Quizá millones. Podrás salvar a unas pocas pero la inmensa mayoría morirá y todo tu esfuerzo no habrá servido para nada. No tiene sentido lo que haces.

El niño sorprendido le mostró una pequeña estrella que escondía en la palma de su mano y antes de lanzarla al oceano le dijo al hombre: Para ésta sí que tiene sentido”

Exposició al Campus Nord

Pels que no vau poder assisitir, sapigueu que, fins al 24 d'Abril, podreu trobar a la Sala Polivalent del Campus Nord l'exposició completa dels projectes realitzats al 2016 + una selecció d'imatges del concurs "Imatges del Sud" + l'exposició "Tecnologies i cooperació per al Desenvolupament".

Us deixem també el link específic d'aquells projectes que es van explicar a l'acte de presentació:

Esperem que la trobeu del vostre interès i que us animeu a participar amb el CCD per a les properes convocatòries. Salut de part de tot l'equip, i felices vacances de Setmana Santa!