Notícies del lloc

31/05/2010

A la convocatòria d'enguany del programa s'han presentat 12 estudiants que han optat a 18 dels 30 llocs. La UPC ha preseleccionat quatre candidats/es que seran presentats a la coordinació del programa, que, juntament amb NNUU i els organismes d'acollida, farà la selecció definitiva dels voluntaris i voluntàries.

08/06/2010

Investigadors de la Càtedra UNESCO de Sosteniblitat de la UPC apliquen tecnologies naturals de tractament per convertir un gran abocador de la ciutat colombiana de Medellín en un parc urbà per als ciutadans, combinant aiguamolls construits amb buffer strips, franges de vegetació que absorbeixen i ajuden a la degradació dels contaminants. També s'està coordinant, amb l'ajuda de les administracions locals, el procés participatiu per definir el procés de transformació.

01/02/2012

El proper 21 de juny, el doctorand Jordi Ferrer, del Departament de Física i Enginyeria Nuclear, defensarà la seva Tesi Doctoral, que duu per títol: “Individual-based modeling of Plasmodium falciparum erythrocyte infection in in vitro cultures” i que presenta una aproximació teòrica al procés d’infecció a eritròcits en cultius in vitro amb Plasmodium falciparum, un dels protozous paràsits causants de la malària.

15/06/2010

El passat mes de maig es va resoldre la XVIII Convocatòria per a Ajuts a accions de cooperació del CCD. Un total de 102 propostes han rebut suport parcial o total, 89 són accions al amb ONG o amb universitats, i 13 són accions de sensibilització o d’educació per al desenvolupament. En total el CCD aportarà 468.989€ als projectes, afavorint la mobilitat de 266 persones d’entre els/les 491 participants. Pel que fa a les 89 accions al Sud, la majoria es localitzen a Amèrica Llatina (56) i a l’Àfrica Subsahariana (24), i també es realitzen accions a Israel i Palestina,Algèria, Índia, Marroc, Nepal i Thailàndia.