15.1 - FUNDACIÓ HEMAV - Projecte LOCUST - Drons (JA ASSIGNADA)

Fundació HEMAV:

És una entitat privada sense ànim de lucre que desenvolupa projectes d’innovació mitjançant la tecnologia dron en un àmbit social, humanitari i ambiental amb l’objectiu de demostrar i promoure el compromís d’aquesta tecnologia amb l’ésser humà i la societat.

Descripció del voluntariat:

Consisteix en col·laborar en el desenvolupament del projecte Locust, que contribueix a la lluita contra la fam i la pobresa combatent les plagues de llagostes del desert, que afecten a un 20% de la superfície terrestre. El projecte es desenvolupa juntament amb la l'Organització de les Nacions Unides per l’Alimentació i l’Agricultura (FAO), i l’objectiu és dotar als equips de control de llagostes de cada país afectat amb drons de gran autonomia que els permetin fer escombrats automàtics al desert per localitzar zones de vegetació viva propensa a la cria de llagostes, evitant així la generació de noves plagues.

Per conèixer més sobre el projecte Locust, visita la pàgina web www.hemavfoundation.com

Què aportarà la participació a les persones voluntàries:

Experiència en el desenvolupament de projectes de tecnologia i innovació.

Coneixements sobre la tecnologia dron (electrònica, programació o telecomunicacions en funció del camp en el què es focalitzi l’estudiant)

Implicació i participació en la problemàtica de les plagues de llagosta i la crisis de fam que provoca, en particular a l'Àfrica.

Places: 1-2

Dates: Curs escolar de setembre 2019 a juliol 2020

Ubicació: Parc Mediterrani de la Tecnologia, al.Campus de la UPC a Castelldefels (C/ Esteve Terrades 7, edifici C4 – annex).

Horari: flexible en funció de la disponibilitat de l’estudiant.

Hores totals de dedicació mínimes: 90 hores

Perfil de les persones voluntàries i condicions:

Treball en equip.

Anglès nivell mig – alt.

Interès per la tecnologia dron.

Empatia per causes humanitàries

Iniciativa en la resolució de problemes.

Es valoren positivament:

Coneixements de programació (Python).

Coneixements en la programació d’aplicacions.

Experiència en treballs amb Raspberry, Arduino o altres similars.

Coneixements en visió computacional i OpenCV

Experiència en treballs de taller i bricolatge.