15.2. - FUNDACIÓ HEMAV - Projecte FREEDA - Drons (JA ASSIGNADA)

Fundació HEMAV:

Es una entitat privada sense ànim de lucre que desenvolupa projectes d’innovació mitjançant la tecnologia dron en un àmbit social, humanitari i ambiental amb l’objectiu de demostrar i promoure el compromís d’aquesta tecnologia amb l’ésser humà i la societat.

Descripció del voluntariat:

Col·laborar en el desenvolupament del projecte Freeda, que consisteix en utilitzar els drons per ajudar en les tasques de rescat de persones que es duen a terme al Mediterrani juntament amb l'ONG Proactiva Open Arms. El dron treballarà de forma autònoma, realitzant vols automàtics mentre va fent fotografies. Aquestes són processades a bord i s’envien als socorristes de la ONG perquè puguin realitzar el rescat de manera més àgil i eficaç..

Concretament, els/les voluntari/es donarà/an suport en el desenvolupament del sistema d’aterratge al vaixell de l'ONG. Com que el dron es de tipus ala-fixe, el dron realitzarà una aproximació per la popa del vaixell i xocarà contra una gran reixa que serà detectada per visió computacional.

Per conèixer més detalls sobre el projecte Freeda, visita la pàgina web www.hemavfoundation.com

Què aportarà la participació a les persones voluntàries:

Experiència en el desenvolupament de projectes de tecnologia i innovació aplicats a l'ajuda humanitària.

Coneixements sobre la tecnologia dron (electrònica, programació o telecomunicacions. en funció del camp en el que es focalitzi cada estudiant)

Implicació i participació en la crisi humanitària a la Mediterrània i en la problemàtica de les persones refugiades.

Places: 1-2

Dates: Curs escolar de setembre 2019 a juliol 2020

Ubicació: Parc Mediterrani de la Tecnologia, al Campus de la UPC a Castelldefels (C/ Esteve Terrades 7, edifici C4 – annex).

Horari: Flexible en funció de la disponibilitat de l’estudiant.

Hores totals de dedicació mínimes: 90 hores

Perfil de les persones voluntàries i condicions:

Treball en equip.

Anglès nivell mig – alt.

Interès per la tecnologia dron.

Empatia per causes humanitàries, en concret per la crisis migratòria del Mediterrani.

Iniciativa en la resolució de problemes.

Es valoren positivament:

Coneixements de programació, (Python).

Experiència en treballs amb Raspberry, Arduino o altres similars.

Coneixements en telecomunicacions.

Coneixements de GNSS.

Coneixements en visió computacional i OpenCV

Experiència en treballs de taller i bricolatge.