Avaluació de la qualitat de l'aigua a Nicaragua (2016-O007)

Avaluació i millora de l'abastament i la qualitat d'aigua de la ciutat de Camoapa (2016-O007)

Lloc de realització

Camoapa (Nicaragua)

Soci local

Sant Just Solidari

Participants de la UPC

Guillem Sol (estudiant, ESAB)

Mariona Carós (estudiant, ETSETB)

Dani Coll (estudiant, ETSEIB)

Dates de realització

15 de juliol - 25 d'agost de 2016

Context del projecte

Camoapa és una ciutat que està situada a Nicaragua. La mancança d'aigua és el principal problema que pateix la ciutat des de fa anys, a causa de la falta de pluges i al mal estat en què es troben les seves infraestructures.

Objectius

L'objectiu del projecte era el de realitzar un diagnòstic sobre la qualitat i l'abastament d'aigua de Camoapa. També es volia implementar una eco-tecnologia de baix cost per a potabilitzar aigua i capacitar sobre la construcció i manteniment d'aquesta.

Activitats realitzades

Es va aconseguir realitzar l'informe sobre la situació actual i entregar-lo a les autoritats de la ciutat, i també es va poder implementar el filtre potabilitzador i capacitar als actors de la zona sobre el seu manteniment i la seva construcció.

Resultats

Els resultats finals del projecte van ser molt positius, ja que es van poder dur a terme totes les activitats previstes, des de la implementació del filtre de sorra, fins a l'anàlisi de les diferents fonts d'aigua i l'estudi de l'abastament de la ciutat. A més, en totes les activitats realitzades es va comptar amb la col·laboració d'actors locals, fent l'estudi més rigorós, ja que totes les parts (tant nosaltres com ells) vam poder intercanviar diferents conceptes, coneixements i formes de treballar.

Perspectives de continuïtat

S'ha establert contacte amb moltes organitzacions que estarien disposades a col·laborar en futurs projectes. A més, aquests poden ser de diversos àmbits, des de seguir realitzant estudis d'aigua amb El Porvenir, col·laboració amb el Hogar Luceros del Amancer en la implementació d'una sala d'ordinadors o millorar la base de dades de l'hospital local, entre d'altres.

Valoració personal

La valoració personal ha sigut molt positiva. S'han aconseguit realitzar pràcticament tots els objectius proposats al principi del projecte i s'han pogut establir vincles amb diverses organitzacions per realitzar futurs projectes. En l'àmbit personal, també puc dir que ha sigut una experiència única i que recordaré sempre.

Aportació del CCD

3.000 €

Avaluació i millora de l’abastament i la qualitat d’aigua de la ciutat de Camoapa, Nicaragua.