Capacitació a Northern Region, Ghana (2016-O026)

Capacitació a Northern Region (2016-O026)

Lloc de realització

Northern Region (Ghana)

Soci local

Nasco ICT

Participants de la UPC

Gisela Muxella i Ferran Quer (estudiants, de l'ETSETB)

Dates de realització

30 de juliol - 17 d'agost de 2016

Context del projecte

El projecte se situa a Northern Region al districte Sawla-Tuna-Kalba, concretament a les ciutats de Sawla i Tuna, una de les regions més pobres de Ghana.
Com a conseqüència, l'educació pública té moltes mancances (tant en l'àmbit de professorat com en les infraestructures), és a dir, escassetat i poca qualitat.
Aquest projecte neix com a continuació del projecte dut a terme el 2015 en les escoles que disposen d'aules d'informàtica facilitades per NASCO ICT. Es va crear una xarxa entre les escoles, instal·lant un servidor amb contingut e-learning, wikipedia i moodle.

Objectius

• Formar al personal tècnic, educatiu i als mateixos alumnes a contribuir al desenvolupament de les tecnologies TIC al nord de Ghana per tal de millorar l'educació i facilitar l'accés a la informació, cooperant amb el projecte de l'ONG NASCO ICT.
  • Reforçar les formacions de l'any 2016, oferint formacions a tot el personal docent de Northern Region i el personal tècnic de la Sawla-Tuna-Kalva

Activitats realitzades

Resultats

Hem pogut observar un impacte real en l'experiència dels professors, i hem fet el possible perquè les persones més properes a la gestió de les sales entenguin al màxim com funciona el sistema muntat i ens hem assegurat que tinguin uns documents on s'explica tot pas per pas. En conclusió veiem el projecte molt ben encarrilat per aconseguir l'autonomia.

Perspectives de continuïtat

Valoració personal