Energia solar i biomassa a Kenya (2016-U005)

Tallers de formació avançada en microgeneració energètica basada en energia solar i biomassa i en models de negoci relacionats (2016-U005)

Lloc de realització

Nairobi, Kenya

Soci local

Strathmore Energy Research Center

Participants de la UPC

Pol Arranz. ETSEIB, PAS

Frederic Horta. ETSEIB, PDI

Dates de realització

Novembre 2016

Context del projecte

Kènia és un dels motors econòmics de l’Àfrica de l’Est, amb una fervent activitat d’emprenedoria i de modernització del sector energètic.

Objectius

Arran de la nostra relació amb la Universitat de Strathmore a Nairobi, concretament el Solar Energy Research Centre, vam decidir impulsar uns tallers dirigits a emprenedors que volen desenvolupar idees de negoci relacionades amb l’energia sostenible.

Activitats realitzades

Els taller es van dur a terme durant la setmana del 23 de novembre de 2016. S’hi van presentar i valorar fins a 15 idees de negoci basades en energia solar i/o biomassa.

Resultats

L'experiència ha sigut molt positiva, els tallers realitzats han sigut molt ben valorats pels assistents i hem pogut comprovar la solidesa de les contraparts i la seva capacitat de mobilització d'agents clau del sector energètic a Kènia.

Perspectives de continuïtat

A més, la cartera d'idees de negoci exposades pels emprenedors participants als nostres tallers ha superat les nostres expectatives, i hi ha alguns projectes d'emprenedoria amb molt bones perspectives, amb els quals volem seguir col·laborant.

Valoració personal

L'experiència ha sigut molt positiva, hem pogut comprovar la solidesa de les contraparts i la seva capacitat de mobilització d'agents clau del sector energètic a Kènia. Cal destacar la col·laboració i participació aconseguida per part de la GIZ, agència de cooperació del govern alemany a Kènia.

Els tallers realitzats han sigut molt ben valorats pels assistents. La cartera d'idees de negoci exposades pels emprenedors participants en els nostres tallers ha superat les nostres expectatives, i hi ha alguns projectes d'emprenedoria amb molt bones perspectives, amb els quals volem seguir col·laborant.

Ja estem elaborant unes propostes concretes en relació a algunes de les idees de negoci discutides durant els tallers a Nairobi.

A més, amb la contrapart Strathmore University estem formulant una proposta ERASMUS + de mobilitat internacional de les comunitats universitàries, dintre d'una xarxa europea de diversos centres i universitats.

Aportació del CCD